POŠTOVANI KUPCI, ZBOG POVEĆANOG OBIMA POSLA VRIJEME ISPORUKE GUMA MOŽE SE PRODUŽITI ZA 2-3 DANA
POŠTOVANI KUPCI, ZBOG POVEĆANOG OBIMA POSLA VRIJEME ISPORUKE GUMA MOŽE SE PRODUŽITI ZA 2-3 DANA
Pretraži
Povratak na ostale objave

Zimski pneumatici, sve što treba znati prije kupnje?

Zimski pneumatici, sve što treba znati prije kupnje?

Snijeg, led i jaka kiša te vožnja u opasnim uvjetima ono su što često i najsposobnije vozače čini nervoznima. Montažom zimskih pneumatika povećava se sigurnost pri vožnji i to bi mogao biti odgovor koji tražite. Budući da je odvajanje velikog iznosa za kupnju popriličan teret za financije, prije nego što odlučite odvojiti određenu sumu svakako biste se trebali što bolje informirati o svim pozitivnim i potencijalno negativnim stranama montaže zimskih pneumatika. U ovom jednostavnom vodiču pronaći ćete baš sve što trebate znati prije kupnje zimskih pneumatika za vaše vozilo. Saznajte sljedeće:

  • po čemu se točno zimski pneumatici razlikuju od običnih
  • što kaže zakon o zimskim pneumaticima
  • kako odlučiti jesu li vam potrebni zimski pneumatici
  • koliko zimski pneumatici koštaju, a koliko ćete zapravo uštedjeti
  • kada koristiti i zamijeniti zimske pneumatike i kako potražiti druge alternative zimskim pneumaticima dostupne na tržištu.

Što su to zimski pneumatici: Ključne razlike između ljetnih i zimskih pneumatika

Zimski pneumatici posebno su namijenjeni za niske temperature jer u tim uvjetima jamče najbolje držanje ceste i trakciju. Niskim temperaturama smatraju se svi vremenski uvjetima u kojima temperatura padne ispod sedam Celzijevih stupnjeva. Na tim niskim temperaturama zimski se pneumatici ponašaju bolje od običnih ne samo po pitanju trakcije, već i po pitanju držanja ceste u zavojima i kočenja.

Jesu li zimski pneumatici doista toliko učinkoviti kako se tvrdi? Njihova se učinkovitost ne očituje samo kroz sprečavanje klizanja automobila po snijegu i ledu, već oni omogućuju i puno bolje držanje mokrih i suhih cesta pri temperaturama nižim od sedam Celzijevih stupnjeva. Redovno se provode poredbena ispitivanja* običnih i zimskih pneumatika u uvjetima kočenja na mokrim cestama pri brzini od 62 milje na sat i pri 5 Celzijevih stupnjeva. Tim je ispitivanjima utvrđeno da zaustavnih put običnih „ljetnih” pneumatika iznosi 70,5 metara, dok je u istim uvjetima zaustavni put zimskih pneumatika manji i iznosi 65,7 metara.

Razlog tome jest činjenica da se obični pneumatici mogu ukrutiti pri niskim temperaturama, što povećava njihov zaustavni put. Isto tako, postoji i veća opasnost od akvaplaninga u mokrim uvjetima. Zimski su pneumatici učinkovitiji zbog svoje jedinstvene smjese gume koja jamči fleksibilnost bez obzira na niske temperaturne vrijednosti i otežane uvjete kao što su snijeg i led.

Osim mekane gume koja poboljšava držanje ceste na asfaltu, zimski pneumatici imaju i dublje i šire gazeće slojeve od običnih pneumatika. Za još bolje držanje ceste i veću stabilnost blokovi gazećeg sloja na sebi imaju malene utore koji se još nazivaju lamele.

Na zimskim pneumaticima naići ćete na dvije vrste simbola: slova M+S i oznaku planinskog vrha s pahuljom. Premda oznaka M+S označava da pneumatici jamče vrhunsku razinu upravljivosti po snijegu i blatu, ista nije povezana s obveznim ispitivanjima performansi i jednako je prisutna i na univerzalnim pneumaticima. Ali zato ćete oznaku planinskog vrha s pahuljom (3PMSF) pronaći isključivo na zimskim pneumaticima. Taj simbol znači da pneumatici udovoljavaju svim EU regulativama za minimalne zahtjeve performansi po snijegu. Zato renomirani proizvođači pneumatika kao što je MICHELIN za vožnju u zimskim uvjetima i po snijegu preporučuju pneumatike s oznakom 3PMSF.

Sažeto o zimskim pneumaticima:

  • Najbolje se ponašaju pri temperaturama nižim od sedam Celzijevih stupnjeva.
  • Posebno su namijenjeni za bolju trakciju po snijegu i ledu.
  • Imaju dublji i širi gazeći sloj.
  • Imaju utore na blokovima gazećeg sloja.
  • Raspoznaju se po simbolu planinskog vrha s pahuljom.

Kakav je zakon za zimske pneumatike?

Vozači u Ujedinjenom Kraljevstvu nisu zakonski obvezni montirati na svoja vozila zimske pneumatike. Međutim, u slučaju putovanja u inozemstvo potrebno se pridržavati zakona država u koje se putuje koji se mogu razlikovati. Zato uvijek prije odlaska na put provjerite u kojim je europskim državama montaža zimskih pneumatika obvezna jer ćete uvidjeti da je u mnogima zakonom propisana.

U Austriji je upotreba zimskih pneumatika obvezna od studenog do sredine travnja neovisno o vremenskim uvjetima. U slučaju nepridržavanja naplaćuje se kazna u iznosu do 5000 eura. Na sličan način vozači u Švedskoj na svojim vozilima moraju imati zimske pneumatike u razdoblju između prosinca i kraja ožujka. U Njemačkoj je upotreba zimskih pneumatika obvezna u zimskim uvjetima.

Čak i u državama u kojima za vozače ne postoji zakonska obveza montaže zimskih pneumatika, primjerice, Švicarskoj, Italiji, Bugarskoj i Andori, lako možete zaraditi kaznu za „ometanje prometa” ako vaš automobil nije pravilno opremljen za vožnju po snijegu.

Premda vozači u Ujedinjenom Kraljevstvu nisu zakonski obvezni montirati zimske pneumatike na sva četiri kotača, to im se preporučuje iz sigurnosnih razloga. Kombiniranje različitih pneumatika može dovesti do problema sa stabilnosti vozila, što može prouzročiti potencijalno opasne probleme u zavojima i proklizavanje kotača. (POŠTUJTE LOKALNE ZAKONSKE PROPISE)

Kako odlučiti jesu li vam zimski pneumatici potrebni

Zimski pneumatici poboljšavaju performanse vašeg vozila tijekom vožnje za zimskih mjeseci ali trebate li investirati u nabavku istih ovisi o više čimbenika. Ono što najprije treba uzeti u obzir svakako su okolnosti kako i gdje vozite.

  • Koliko često vozite?
  • Gdje najčešće vozite? Primjerice, po autocestama ili sporednim cestama.
  • Živite li na selu ili u gradu?
  • Kakvi su obično vremenski uvjeti u podneblju u kojem živite?
  • Vozite li uglavnom danju ili i noću?
  • Putujete li svojim automobilom u inozemstvo?

Temeljem tih parametara lako je utvrditi da su zimski pneumatici najpotrebniji onima koji žive na selu u podnebljima u kojima prevladavaju snijeg, led i mokri uvjeti. Dok je, za one koji žive u gradu gdje se glavne ceste redovno čiste, ta odluka već osobni odabir.

Izračun troškova za zimske pneumatike

Trošak zimskih pneumatika varira i ovisi o vašem automobilu i dimenzijama kotača. Na web-mjestima nekih proizvođača prave pneumatike za svoje vozilo možete jednostavno pronaći pretraživanjem tako da unesete neke podatke o automobilu, primjerice, marku, model, tip motora, godinu i dimenzije pneumatika. Pri pronalasku pravih zimskih pneumatika vam svakako mogu pomoći Vulkalovi stručnjaci.

Drugi čimbenici koje treba razmotriti obzirom na trošak uključuju i činjenicu hoćete li kupiti i drugi komplet naplataka kako biste izbjegli zamjenu dvaput godišnje te trebate li platiti skladištenje pneumatika ako nemate odgovarajuću garažu ili spremište.

Pored potencijalnih troškova montaže ne zaboravite i da ćete morati kupiti pet, a ne četiri, pneumatika kako biste pokrili i rezervni kotač. Upotreba jednog običnog pneumatika s tri zimska pneumatika može rukovanje automobilom učiniti opasnijim zbog različitih razina držanja ceste.

Sigurnosni savjeti za zimske pneumatike

Najbolje je da svoje zimske pneumatike nabavite prije dolaska hladnog vremena kako biste bili spremni. Na vozilo ih trebate montirati neposredno prije predviđenog pada temperature ispod sedam Celzijevih stupnjeva. Upamtite da se pri temperaturama višim od sedam Celzijevih stupnjeva zimski pneumatici zapravo ponašaju lošije od običnih pneumatika i zato ih nemojte namontirati prerano. Ovisno o vremenskim uvjetima, zimske je pneumatike najbolje upotrebljavati u razdoblju između sredine listopada i sredine travnja.

Kvalitetan komplet zimskih pneumatika potrajat će vam između četiri i pet godina ako ih upotrebljavate samo pola godine. Zakonom je propisana dubina gazećeg sloja ne manja od 1,6 mm. Dok neki proizvođači preporučuju čak i veću dubinu gazećeg sloja za upotrebu tijekom hladnijih mjeseci kako bi se poboljšalo držanje ceste, neki pneumatici, primjerice oni MICHELIN Alpin 6, zadržavaju dobru razinu performansi (kočenja, trakcije i ubrzavanja) sve dok se pneumatici ne istroše. Zbog toga se preporučuje zamjena pneumatika na 1,6 mm i ne prije toga. Tako štedite svoj novac i manje škodite okolišu.

Kao i kod ostalih pneumatika, nužni su redovni vizualni pregledi kako bi se provjerilo da nema oštećenja. Vrijednosti tlaka u pneumaticima treba provjeravati jednom mjesečno ili prije duljih putovanja sukladno preporukama proizvođača s naljepnice.


Alternative za zimske pneumatike: Usporedba univerzalnih i zimskih pneumatika

Lanci za snijeg, koji su čvrsti ali i teži za montiranje, također su dobro rješenje u nuždi. Za razliku od zimskih pneumatika, oni su privremeno rješenje za nagli nalet snijega i leda, a ne za upotrebu općenito u zimskim uvjetima. Jeftinija su i privremena alternativa koja može donijeti bezbrižnost.

Druga potencijalna opcija su univerzalni pneumatici, osmišljeni da budu jednako učinkoviti u ljetnim i zimskim uvjetima. Kočione performanse iste su im kao kod ljetnih pneumatika na suhim cestama ali pružaju i dobro držanje ceste u mokrim uvjetima i pri niskim temperaturama. Međutim, nisu toliko učinkoviti kao zimski pneumatici u opasnim uvjetima.

Zato je važno da birate prema vlastitim potrebama. Ako vozite u zimskim uvjetima s povremenim snijegom ili ledom, pneumatici kao što su MICHELIN CrossClimate svojim će performansama vjerojatno zadovoljiti vaše potrebe. Ako su oštriji vremenski uvjeti oni u kojima redovno vozite, bolji su izbor zimski pneumatici, primjerice, neki od modela iz proizvodnog programa MICHELIN Alpin. Kompletan proizvodni program naših zimskih pneumatika potražite na našem web shopu.

*Ispitivanja provodi neovisna udruga za cestovnu sigurnost, TyreSafe

Komentar:
Ostavi komentar Close Comment Form